All for Joomla All for Webmasters

madisuli

Az iskola jelene

MEGVALÓSULT MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL.

Legyesbénye, Mád, Monok hetedikesei Erdélyben

HATÁRTALANUL / HAT-KP-1-2023/1-001415

„Legyesbénye, Mád, Monok hetedikesei Erdélyben”

A „Határtalanul” pályázat keretében 2024. április 09-14. között 15 tanulóból és egy kísérőből álló csoportunkkal Erdélybe látogattunk. A kirándulást megelőzően sok ismeretre tettünk szert az előkészítő óra során. A Barangoló digitális tartalomtár segítségével tájékozódtunk az úticélok legfontosabb nevezetességeiről, történelméről, irodalmi és művészeti vonatkozásairól. A hatnapos kirándulás első állomására Nagyvárad érintésével és a Király hágót átszelve Bánffyhunyadra érkeztünk, ahol látogatást tettünk a Református templomban, megismerkedtünk Jakab Mihály Gyula lelkipásztorral. Előadásában nem csak a templom történetét, a Bánffy család szerepét, hanem Erdély történelmét is megismerhettük. Az esti órákban Korondra érve elfoglaltuk szállásunkat és a bőséges vacsora után közös beszélgetésben beszéltük át a nap eseményeit. A második napon Bözödújfaluba látogatva Szőcs Lajos lelkipásztor megható előadásában megismertük a falu szomorú történetét. Előadása mindenkit mélyen megérintett. Ezt követően a Kőrispatakra utaztunk, ahol a Szalmakalap Múzeumban a szalmafeldolgozást és kézműves technikákat ismerhettünk meg, valamint megnéztük a település csodamalmát és csodakútját is. Innen Fehéregyházára vettük az irányt, ahol a Petőfi Emlékmúzeumot tekintettük meg. Majd Segesvár érintésével Székelyderzsre utaztunk, itt az unitárius vártemplomot tekintettük meg. A következő nap programjai helyben, Korondon zajlottak. Megismertük a helyi kézművesek tevékenységét. Elsőként a kürtőskalácskészítés fortélyait, majd a taplász mesterséget és egy többszáz éves szövési technikát is bemutattak nekünk. Ízletes ebédet fogyaszthattunk vendéglátónknál, ahol a családi vállalkozás kézműves termékeit fogyaszthattuk. A napot Farkaslakán folytattuk. Itt ellátogattunk Tamási Áron szülőházához, Majd Szovátán a Medve-tavat csodálhattuk meg. A szálláshelyünkre tartva útközben még betekintettünk a Sófeldolgozó üzembe is. Kirándulásunk következő napját Csíkszentsimonban, a Csíki csipsz gyárában kezdtük, megismerve a pityóka feldolgozásának folyamatát.  Ezt követően Csíksomlyón a Mária Kegytemplomot tekintettük meg. Innen a Gyimesekbe, az ezeréves határ felé vettük az irányt. Hazafelé tartva Farkaslakán megkoszorúztuk Tamási Áron síremlékét. Az esti program egy szórakoztató előadás volt a helyi magyarnyelvű iskola tanulóinak és a település zenekarainak, néptáncosainak előadásában Korondon. A szombati napon lehetőségünk volt a helyi iskola tanulóval közös programokon, sportversenyen, és bográcsozáson is részt venni. Programunk utolsó napját a hazautazással töltöttük, igen tartalmas napok után, számtalan élménnyel gazdagodva az esti órákban értünk haza Mádra.

Szomrákiné Tóth Edit

7. osztály / osztályfőnök

Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával.